Onderwijs zonder opdrachten: leren in een Deltastroom
16 sep 2017


Uit OnderwijsInnovatie 2017 – nummer 3

De opleiding Fysiotherapie van Hogeschool van Arnhem en Nijmegen (hierna HAN) heeft in het studiejaar 2015-2016 de pilot Deltastroom uitgevoerd met veertig tweedejaarsstudenten.

Uitgangspunt van deze pilot was dat de studenten zelf gedurende het studietraject bepalen hoe zij komen tot de door de opleiding vastgestelde leeruitkomsten van het tweede studiejaar. Door middel van interviews zijn de ervaringen van de deelnemende studenten en hun docenten vastgelegd. Dit artikel beschrijft de aanleiding van dit pilotproject, de didactische aanpak en tot slot de leerervaringen voor de doorontwikkeling van Deltastroom. In het studiejaar 2016-2017 heeft het vervolg van deze polot plaatsgevonden in het eerste en tweede leerjaar van de opleiding Fysiotherapie. Dat betekent dat fysiotherapiestudenten kunnen kiezen voor Deltastroom (D-stroom) naast het regulieren onderwijs (de A-stroom).

Lees het artikel in de IO: https://issuu.com/open_universiteit/docs/oi_2017_3_web/17

 

Geef een reactie

Geef een reactie


Contact

knowvu@vu.nl