Serious gaming in farmacologie onderwijs: leren door te ervaren
12 apr 2018 (2 weeks ago)


Micha Wilhelmus



Winnaar GrassRoots 2018 – voorjaar:

Door: Micha Wilhelmus (VUmc)

Serious gaming is het gebruiken van game principes die als doel hebben kennis vergaren, een handeling of denkwijze aan te leren en/of voor training. Serious gaming heeft voordelen vergeleken met werk- en e-learning opdrachten en flip-the-class room sessies, omdat het de student motiveert om een hoger niveau te behalen en informeert over eigen kennis en inzicht. Serious gaming zorgt voor een betere afstemming van de leerstof op het individuele niveau van de student, feedback aan de student, verhoging van de time-at-task en een betere beheersing van de stof door middel van deep learning. Daarnaast is serious gaming ook een instrument om kennis en inzichten gedurende de game te monitoren en te toetsen, en zo de leercurve van de individuele student te kunnen analyseren.

Het doel van dit project is om een story board en een serious game te ontwikkelen die kan worden ingezet voor mijn farmacologisch onderwijs in zowel de bachelor als de master fase. Het ontwikkelen van de game doe ik samen met collega’s van de afdeling Computer Sciences. Daarnaast wil ik draagvlak creëren bij collega’s om ook serious gaming in hun onderwijs in te passen door het delen van het ontwikkelde storyboard en de bijbehorende serious game mal.

Geef een reactie

Geef een reactie


Contact

knowvu@vu.nl