Onderwijsplanning en management invoeren van een nieuw breed curriculum

12 mei 2017 , door: J.I.L. Veugen


Contactgegevens

Naam en voorletters:   J.I.L. Veugen
Functie:   Universitair docent
Afdeling, Faculteit:   Geesteswetenschappen
Email   jil.veugen@vu.nl
SKO / LOL:   SKO-project
Project opgezet voor:   Faculteit der Geesteswetenschappen

 

Onderwerp

Onderwijsplanning en management invoeren van een nieuw breed curriculum

In de bundel perspectief op de wetenschap wordt o.a. het vlootschouw model gepresenteerd en kort toegelicht. Een instrument voor leidinggevenden om de kwaliteit van hun team in kaart te brengen. Ik heb deze methode aan- c.q. toegepast om het curriculum van een van de nieuwe brede en interdisciplinaire BA opleidingen van de faculteit Letteren (nu Geesteswetenschappen) te onderzoeken en te visualiseren om na te gaan:

a) wat de vereisten zijn om de nieuwe brede bachelor tot een volwaardige brede en interdisciplinaire opleiding te maken.
b) welke kennis en kunde vereist is om elk individueel onderdeel te doceren om zo te onderzoeken, of en hoe (en met welke extra scholing) docenten flexibel ingezet kunnen worden, zodat de beperkte middelen (de kennis van de docenten) zo optimaal mogelijk gebruikt kan worden
c) hoe de samenhang tussen de vakken verbeterd kan worden.



Feedback?